fbpx

DESIGN PROSESS FOR LOGO

Prosessen med å designe et million dollar brand...

Logo-design og webdesign trenger ikke å gjøres komplisert for å være godt.
En logo eller et design skal gjenspeile og underbygge et brand, hvilke verdier bedriften har og kanskje til og med hvilken nisje bedriften opererer i.

Designet denne logoen for en ny nettbutikk som jeg utvikler. Startet prosessen som normalt med timesvis med research og leting etter inspirasjon, men jeg landet til slutt på dette.

Hvorfor spør du kanskje, den er jo meget enkel?

Vel, et par punkter skilte seg ut for meg:

• Hva er målet med logoen?
• Hva skal bedriften brande seg selv som?
• Hvilken følelse ønsker bedriften å vekke når en kunde ser deres logo?

Bedriften’s brand skulle stadfestes som classy, minimalistisk og premium. Liknende følelser ville vi også vekke ved eksponering av logoen mot kunder, følelsen av at dette er premium, dette er minimalistisk og stilig.
Dette er i det store og hele hva butikken har fokus på, å selge gadgets/accessories for en premium, classy og minimalistisk livsstil.

Når vi sier premium brands/nettbutikker tenker du kanskje «Apple», «Gucci» eller «Bang og Olufsen». Hva har deres logo til felles?
Enkelthet, minimalisme og evnen til å gi kunden en følelse av at dette brandet er premium/eksklusivt.

På bloggen vil du kunne lese tips i forhold til webdesign, utvikling og medieproduksjon. Vi vil og noen ganger poste egne “kundecaser” som beskriver i detalj hvordan vi har jobbet med og gjennomført et spesifikt oppdrag for en av våre kunder. Les mer…

Kommentarer er stengt.